viernes, 27 de septiembre de 2013

Curs d'escriptura a l'Ateneu


La meva amiga Xènia Dyakonova torna a fer classes de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu de Barcelona. Aquest trimestre s'ocuparà d'un curs sobre la poesia, matèria que domina no nomès com a acadèmica, sinó com a extraordinaria professional del vers en la seva llengua materna, el rus.
Aquest serà el programa:
  • Els grans innovadors de la poesia anglesa i americana: a l’ombra de Walt Whitman i Emily Dickinson
  • Els mestres polonesos: Czeslaw Milosz i Zbegniew Herbert
  • L’expressionisme alemany: Georg Trakl.
  • Les avantguardes espanyoles: la generació del 1927. De García Lorca a Manuel Altolaguirre
  • La lírica en llengua catalana: l’intimisme de Ferrater i la frescor d’Estellés
  • Poesia actual: figures i tendències
A continuació us deixo un enllaç on podreu veure la resta de la informació sobre el curs.
http://cursos.campusdescriptura.com/CA/curs/Misteris-de-la-poesia-moderna-2

2 comentarios:

  1. Els de l'Ateneu no són una mica "sacaquartos"?

    ¿Per què no menciones entre els mestres (Nobel) polonesos a Wisława Szymborska, que sempre m'ha tocat més profundament que Milosz i Herbert?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jejejeje...
      Raó no et falta en lo de "sacacuartos", però ara mateix em sembla que s'han quedat sense finançament públic. Amb la qual cosa, han de viure dels socis i els cursos.
      D'altra banda, Allau, la Xènia és una bona amiga meva i em demana que li faci aquest favor de publicitat, per complir amb la recent normativa de la institució. Favor que li faig encantat.

      Eliminar