lunes, 24 de enero de 2011

Homenaje a Churchill (VIII)

Pasó los últimos días de su vida veraneando descansando en Chekers y veraneando en el sur de Francia. Pintó y escribió hasta casi el final. Falleció el 24 de enero de 1965. Deja para la posteridad un modelo de hombre y de político, cuyos actos se guiaron siempre por sus convicciones y por lo que creía que sería mejor, no por lo que creía que le iría mejor. Fue un estadista ejemplar y no sólo en tiempos bélicos como hemos visto. Nos confiere a todos una forma de ser aplicable en nuestras vida cotidianas que no caduca: el ser luchador, el no rendirnos, y el deseo de perseverar siempre en positivo por muy críticas que sean nuestras circunstancias.

2 comentarios:

  1. Per fi he acabat aquest llarg article (malgrat les particions!).

    Diferim de l'anàlisi que fas de Churchill perquè crec que va tenir errors molt grans com és el seu justificat racisme i menyspreu cap a les colònies, l'haver acceptat un premi Nobel de literatura i no saber com són les persones, el que li va costar com molt be dius més d'un revés polític...

    Però en fi, no discutiré amb tu sobre el tema perquè si t'has llegit la seva autobiografia tinc poc a pelar...

    ResponderEliminar
  2. Això és ser un seguidor lleial Galderich. Tens una part de raó, era classista i estava convençut que tenia la raó. Però tampoc és pot discutir que va gestionar molt bé un gran nombre de temes.
    Prometo que aquest gest teu no serà oblidat.

    ResponderEliminar